Той посочи, че следващия понеделник или вторник ще поиска проверка от прокуратурата за това дали БДЖ наистина се намира във финансова несъстоятелност. „В нито един одитен доклад досега не е написано, че БДЖ е във фалит", каза Бунев, цитиран от Дарик радио.

На 24-ти ноември стачка ще има, увери той. Обиколка на синдикатите на жп възели в страната е показала готовността на работещите в бранша да протестират. Хората се уверяват, че освен от проблемите в БДЖ, обстановката се нагнетява допълнително и от промените, които предлага финансовият министър Симеон Дянков, посочи Бунев.

Ако стачката не постигне целите си, тя ще продължи, увери той. По неговите думи по време на протестните действия ще се стигне до искане на оставката на финансовия министър, както и на ръководството на железниците. Синдикалистът смята, че мениджмънтът на БДЖ не работи в посока на повишаване на приходите, тъй като тенденциозно не осигурява работа в товарния превоз, от който се печели.

„Целта се знае. Има пуснато писмо до Агенцията по приватизация. Пуснат е конкурс за консултанти, които да направят оценка на „Товарни превози". Чухме в началото, че цената ще бъде 320 - 350 милиона, чуваме впоследствие, че отива към 200, но сигурно няма да бъде и 100 милиона", коментира Бунев.

Междувременно транспортният министър Ивайло Московски обясни пред Тв7, че състоянието на жп мрежата е критично. За това допринасят и непрестанните набези върху инфраструктурата. Настоявам да има промяна в закона, в която кражбата или увреждането на железопътната инфраструктура дори да бъде квалифицирана като вид тероризъм. Депутатите на ГЕРБ го определят като крайна мярка, но трябва да се тръгне именно от подобна мярка, категоричен бе транспортният министър.

Ивайло Московски каза още, че се очакват 1 500 000 000 да бъдат инвестирани в железопътна инфраструктура до 2014 година. Настоящата структурата на жп мрежата не е необходима повече на България. Не можем да си позволим подобна мрежа и не е възможно да я поддържаме с приходите, които си осигурява железницата.

Няма смисъл от мотрисите „Сименс", които държавата е закупила. Това е нелогично действие, посочи Ивайло Московски. Средната скорост на нашите влакове е 44 км. в час. Инфраструктурата не позволява развиване на по-голяма скорост, поясни той. Министерство на транспорта работи по въпроса да бъде развита инфраструктурата, която да позволява новите влакове да развиват до 200 км. в час, каза още Ивайло Московски.